Skip to content Passer au menu de navigation
Type :
MGN07HZFHM
Numéro de référence :
5-001016
Fiche technique

Wymiary montażowe

Momenty

Dimensions
H Hauteur complète 8 mm
H1 1,5 mm
N 5 mm
W Largeur de chariot 17 mm
B 12 mm
B1 2,5 mm
C 13 mm
L1 21,8 mm
L Longueur de chariot 30,8 mm
Gn Ø1,2 mm
M M2
l 2,5 mm
H2 1,5 mm
Masse 0,02 kg
Capacités de charge et couples
Cdyn Capacité de charge dynamique 1370 N
C0 Capacité de charge statique 1960 N
M0X Moment statique 7,6 Nm
M0Y Moment statique 4,8 Nm
M0Z Moment statique 4,8 Nm
Capacité de charge statique C0
Lorsqu’un guidage sur rail profilé, en mouvement ou à l’arrêt, est soumis à des charges ou des chocs excessifs, une déformation locale durable se crée entre le chemin de roulement et les billes. Dès que cette déformation durable dépasse une certaine taille, elle perturbe le bon fonctionnement du guidage. La capacité de charge statique, selon sa définition fondamentale, est une charge statique provoquant une déformation durable de 0,0001 × diamètre de la bille au point de contact qui est le plus soumis aux charges. Les valeurs sont indiquées dans les tableaux pour chaque guidage sur rail profilé. À l’aide de ces tableaux, le constructeur peut sélectionner le guidage sur rail profilé adapté. La charge statique maximale à laquelle un guidage sur rail profilé est soumis ne doit pas dépasser la capacité de charge statique.

Couple statique autorisé M0
Le couple statique autorisé est le couple qui, dans une direction et des dimensions données, correspond à la plus grande charge statique possible des pièces mobiles. Le couple statique autorisé pour les systèmes de mouvement linéaire est défini dans trois directions : MX, MY et MZ.

Patins en acier massif SE
Pour les applications durables à des températures supérieures à 80 °C, des patins en « acier massif » avec systèmes de recirculation en acier sont utilisés. Les joints d’extrémité standard sont remplacés par des joints d’extrémité thermorésistants et les bouchons de protection en plastique du rail profilé par des bouchons de protection en laiton.

Désignation N° de référence Description  
MGNR07R600HM 5-001060  
Désignation Catégorie Produit Taille Langue
Prowadnice liniowe CG Ulotka Prowadnice z szyną profilową 301 KB
Prowadnice z szyną profilową Formularz projektowy Prowadnice z szyną profilową 2 MB
Nasze miniaturowe prowadnice Ulotka Prowadnice z szyną profilową 85 KB
Prowadnice z szyną profilową Katalog Prowadnice z szyną profilową 7 MB
Prowadnice z szyną profilową Instrukcja montażu Prowadnice z szyną profilową 4 MB
Accéder au centre de téléchargement
Prowadnica z szyną profilową – smarowanie smarem przez gniazdo smarowe
Ten film wideo pokazuje, jak mozna montowac adapter smarowniczki na wózku prowadnicy z szyna profilowa. Dzieki temu naklady na smarowanie sa redukowane do minimum. Srodki smarne zasadniczo zmniejszaja zuzycie, chronia element przed zabrudzeniem i tym samym wydluzaja okres uzytkowania. Smar jest elementem konstrukcyjnym i z tego wzgledu nalezy go uwzglednic juz na etapie projektu maszyny. Prowadnice z szyna profilowa HIWIN potrzebuja, jak kazde lozysko toczne, wystarczajacego zaopatrzenia w smary. W zasadzie mozliwe jest w tym przypadku zarówno smarowanie smarem stalym jak i olejem.

Zespół smarowania długookresowego do prowadnicy z szyną profilową
Zespól smarowania dlugookresowego prowadnic z szyna profilowa umozliwia wielokrotne wydluzenie interwalów smarowania, a tym samym znaczace ograniczenie liczby interwalów konserwacyjnych. W zaleznosci od potrzeb mozna zamontowac do dwóch zespolów smarowania dlugookresowego na jeden wózek.
Montaż i demontaż osłon
Zaslepki sluza do zabezpieczania otworów montazowych szyn profilowych przed wiórami i zanieczyszczeniem. Ten film wideo pokazuje, jak latwo mozna montowac i demontowac nakladki stalowe, mosiezne lub wykonane z tworzywa sztucznego.
Sposób działania prowadnicy z szyną profilową
Prowadnica z szyna profilowa umozliwia liniowe przemieszczanie za pomoca rolek. Dzieki zastosowaniu kulek lub rolek miedzy szyna a wózkiem mozna osiagnac bardzo precyzyjny ruch liniowy prowadnicy z szyna profilowa.
Opór przesuwu w zależności od stanu smarowania
Opór przesuwu wózka zalezy od wielu czynników, np. obciazenia, temperatury, smaru (smar staly, smar plynny, olej), ilosci smaru, predkosci przesuwu, serii, wielkosci lub systemu uszczelnienia. Podanie konkretnego oporu przesuwu jest wiec mozliwe tylko przy okreslonych warunkach ramowych. Istotnym czynnikiem jest tutaj smar i stan smaru. Szczególnie przy swiezym smarowaniu znacznie wzrasta opór przesuwu. Jednak juz po 15-metrowej fazie dotarcia opór przesuwu zmniejsza sie o ok. 50%.

Fazowanie maszynowe lub ręczne
Ten film wideo pokazuje, jak dziala maszynowe i reczne fazowanie krawedzi przy prowadnicach z szyna profilowa.