Przejdź do treści Przejdź do menu nawigacyjnego
Typ:
HGW55HCZ0H
Numer artykułu:
5-001291

Dimensions

Moments

Wymiary montażowe
H Wysokość całkowita 70 mm
H1 13 mm
N 43,5 mm
W Szerokość wózka 140 mm
B 116 mm
B1 12 mm
C 95 mm
L1 155,8 mm
L Długość wózka 204,8 mm
K1 36,4 mm
K2 11 mm
G 12,9 mm
M M14
T 17,5 mm
T1 26,5 mm
T2 17 mm
H2 12 mm
H3 19 mm
Masa 5,96 kg
Nośności i momenty
Cdyn Nośność dynamiczna 184900 N
C0 Nośność statyczna 276230 N
M0X Moment statyczny 4880 Nm
M0Y Moment statyczny 6650 Nm
M0Z Moment statyczny 6650 Nm
Nośność statyczna C0
Jesli prowadnica z szyna profilowa zostanie podczas ruchu lub postoju wystawiona na nadmierne obciazenia lub uderzenia, powstaje miejscowe trwale odksztalcenie miedzy bieznia i kulkami. Gdy to trwale odksztalcenie przekroczy okreslona wielkosc, utrudnia poruszanie sie po prowadnicy. Nosnosc statyczna odpowiada zgodnie ze swoja podstawowa definicja obciazeniu statycznemu wywolujacemu trwale odksztalcenie 0,0001 × srednica kulki w miejscu kontaktu o najwiekszym obciazeniu. Wartosci podane sa w tabelach dla kazdej prowadnicy z szyna profilowa. Na podstawie tych tabeli konstruktor moze wybrac odpowiednia prowadnice. Maksymalne obciazenie statyczne, na jakie jest wystawiona prowadnica z szyna profilowa, nie moze przekraczac nosnosci statycznej.

Dopuszczalny moment statyczny M0
Dopuszczalny moment statyczny to moment, który w okreslonym kierunku i wielkosci odpowiada maksymalnemu obciazeniu ruchomych czesci przez nosnosc statyczna. Dopuszczalny moment statyczny jest zdefiniowany dla systemów ruchów liniowych dla trzech kierunków: MX, MY i MZ.

Zespół smarowania długookresowego E2
Zespól smarowania dlugookresowego znaczaco zmniejsza czestotliwosc smarowania. W zaleznosci od zastosowania i warunków otoczenia – az do smarowania na caly okres eksploatacji. Dodatkowo zespól znaczaco ogranicza zuzycie srodka smarnego, poniewaz nakladana jest jedynie taka jego ilosc, jaka jest rzeczywiscie potrzebna. Dzieki kompaktowej konstrukcji oraz specjalnej budowie wózek moze byc zamontowany w dowolnej pozycji, bez wplywu na skutecznosc smarowania. Zespól smarowania dlugookresowego mozna stosowac w temperaturze otoczenia od -10°C do +60°C.

Powłoka HIWIN HICOAT CZS
HICOAT CZS to bardzo cienka powloka cynkowa, zapewniajaca bardzo dobra ochrone antykorozyjna, nawet w przypadku promieni i sfazowan. Mniejsze niepokryte miejsca sa chronione przed korozja dzieki ukladowi ochrony katodowej. Dzieki temu znacznie wydluza sie okres uzytkowania w porównaniu z czesciami niepowlekanymi. Powloka CZS jest dostepna dla serii HG, EG i CG. Dalsze informacje znajduja sie w katalogu „Prowadnice z szyna profilowa” w rozdziale „Powloki HIWIN dla prowadnic z szyna profilowa”.

Powłoka HIWIN HICOAT CTS
HICOAT CTS to cienkowarstwowa powloka chromowa, zapewniajaca dobra ochrone antykorozyjna i bardzo dobra ochrone przed zuzyciem. Wysoka odpornosc na scieranie wynika z bardzo wysokiej twardosci powloki. Powloka CTS jest wolna od Cr(VI) i posiada dopuszczenie do kontaktu z zywnoscia. Jest dostepna dla serii HG, EG, CG i WE. Dalsze informacje znajduja sie w katalogu „Prowadnice z szyna profilowa” w rozdziale „Powloki HIWIN dla prowadnic z szyna profilowa”.

Wózek z litej stali SE
Do dlugiego stosowania w temperaturach powyzej 80 °C uzywane sa wózki z litej stali ze stalowymi systemami przekierowania. Standardowe uszczelki koncowe zastapiono w nich uszczelkami odpornymi na wysokie temperatury, a zaslepki szyny profilowej wykonane z tworzywa sztucznego – zaslepkami mosieznymi.

Oznaczenie Numer artykułu Opis  
HG-55-SS 5-000077  
HG-55-DD 5-001893  
HG-55-ZZ 5-000069  
HG-55-KK 5-001900  
HG-55-SW 5-000046  
HG-55-ZWX 5-000029  
Oznaczenie Numer artykułu Opis  
HG-55-E2-KIT-DD 5-001894  
HG-55-E2-KIT-ZZ 5-001897  
HG-55-E2-KIT-KK 5-001895  
Oznaczenie Numer artykułu Opis  
HGR55R4000H 5-001931  
HGR55R4000C 5-001960  
HGR55T4000H 5-001932  
HGR55T4000C 5-001977  
Oznaczenie Numer artykułu Opis  
HG-55-E2-KIT-SS 5-001896  
Oznaczenie Kategoria Produkt Wielkość Język
Guidages sur rail profilé Instructions de montage Guidages sur rail profilé 4 MB
Guidages sur rail profilé Fiche de projet Guidages sur rail profilé 2 MB
Guidages sur rail profilé Catalogue Guidages sur rail profilé 7 MB
Guidages linéaires CG Prospectus Guidages sur rail profilé 300 KB
Przejdź do Centrum pobierania
Résistance au déplacement en fonction de l'état de lubrification
La résistance au déplacement d'un chariot dépend de nombreux facteurs, par exemple la charge, la température, le lubrifiant (graisse, graisse fluide, huile), la quantité de lubrifiant, la vitesse de déplacement, la série, la taille ou le système d'étanchéité. Une spécification spécifique de la résistance au déplacement n'est donc possible que si les conditions générales sont définies. Un facteur important est le lubrifiant et les conditions de lubrification. En particulier dans un état fraîchement lubrifié, la résistance au déplacement est sensiblement augmentée. Cependant, après une période de rodage de 15 mètres, la résistance au déplacement est à nouveau réduite d'environ 50 %.

Chanfreinage manuel ou automatique
Dans la vidéo suivante, vous voyez la manière dont fonctionne le chanfreinage manuel et automatique des arêtes dans le cas des guidages sur rails profilés.
Guidage sur rail profilé – graissage par un raccord de graissage
Dans la vidéo suivante, vous voyez la manière dont un adaptateur de raccord de graissage peut être monté sur le chariot d’un guidage sur rail profilé. Cela réduit à un minimum les frais de lubrification. L’utilisation de lubrifiants réduit l’usure, protège le composant de l’encrassement et prolonge ainsi la durée d’utilisation. Le lubrifiant est un élément structurel qui devrait donc être pris en compte dès la conception d’une machine. Comme chaque palier à rouleau, les guidages sur rail profilé HIWIN ont également besoin d’un approvisionnement suffisant en lubrifiant. En principe, un graissage aussi bien qu’une lubrification à huile sont possibles.

Bloc de lubrification à long terme d’un guidage sur rail profilé
Le bloc de lubrification à long terme pour guidages sur rail profilé permet de prolonger les intervalles de lubrification et de réduire ainsi significativement le nombre d'intervalles d’entretien. Si nécessaire, jusqu’à deux blocs de lubrification à long termes peuvent être montés par chariot.
Montage et démontage de bouchons de protection
Les bouchons de protection servent à empêcher les impuretés et les copeaux de s’infiltrer dans les trous de montage des rails profilés. Dans cette vidéo, nous vous montrons comment monter et démonter les bouchons de protection en acier, en laiton ou en plastique.
Fonctionnement d’un guidage sur rail profilé
Un guidage sur rail profilé permet un mouvement linéaire à l’aide d’éléments de roulement. Grâce à l’utilisation de billes ou de rouleaux entre le rail et le chariot, un guidage sur rail profilé est en mesure de réaliser un mouvement linéaire d’une extrême précision.