Wymiary montażowe
Krytyczna prędkość obrotowa „n” na długości skoku osi LST
Ugięcie „w” na długości niepodpartej osi LAW pod obciążeniem użytkowym
Wymiary montażowe | |||
---|---|---|---|
Lc | Długość całkowita sań | 515 | mm |
A | Przekierowanie taśmy | 45 | mm |
B | Odstęp przełącznika | 100 | mm |
C | Odstęp przełącznika | 370 | mm |
D | Obudowa zacisku | 15 | mm |
E | Położenie krańcowe przy zerze mechanicznym | 68 | mm |
F | Położenie krańcowe przy zerze mechanicznym | 42 | mm |
LT | Długość całkowita | LT = LST + 665 | mm |
Dane dotyczące obciążenia | |||
---|---|---|---|
Fydynmax | Maksymalna siła | 4000 | N |
Fzdynmax | Maksymalna siła | 8686 | N |
Mxdynmax | Maksymalny moment | 67 | Nm |
Mydynmax | Maksymalny moment | 1352 | Nm |
Mzdynmax | Maksymalny moment | 623 | Nm |
z | Górna krawędź sań – środek prowadnicy | 68,5 | mm |
Ogólne dane techniczne | |||
---|---|---|---|
vmax | Maks. prędkość | 0,5 | m/s |
amax | Maks. przyspieszenie | 15 | m/s² |
Fx_max | Maks. siła posuwu | 3149 | N |
Ma_max | Maks. moment napędowy | 5,36 | Nm |
Typowe obciążenie użytkowe | 60 | kg | |
Maksymalna długość całkowita | 4500 | mm | |
Dokładność powtarzania | ± 0.02 | mm | |
Ix | Powierzchniowy moment bezwładności – przekrój poprzeczny profilu | 1293796 | mm⁴ |
Iy | Powierzchniowy moment bezwładności – przekrój poprzeczny profilu | 1759898 | mm⁴ |
Prowadnica | |||
---|---|---|---|
Typ prowadnicy | QHH20CA | ||
Cdyn | Nośność dynamiczna | 30000 | N |
C0 | Nośność statyczna | 33860 | N |
Napęd | |||
---|---|---|---|
Średnica znamionowa wrzeciona | 20 | mm | |
Skok | 10 | mm | |
Luz osiowy | 0,02 | mm | |
Cdyn | Nośność dynamiczna | 17100 | N |
C0 | Nośność statyczna | 33600 | N |
Parametry mechaniczne | |||
---|---|---|---|
Masa sań | 3,08 | kg | |
Masa przy skoku 0 | 10,92 | kg | |
Masa na skok 1 m | 10,72 | kg/m | |
Jrot. | Masowy moment bezwładności przy skoku 0 | 1,14 | kgcm² |
Jrot. | Masowy moment bezwładności na skok 1 m | 1,23 | kgcm² |
Moment obrotowy na biegu jałowym przy skoku 0 | 0,52 | Nm |
Sanki
Osi wrzecionowe HIWIN sa dostepne w wersjach o dwóch róznych dlugosciach slizgu z mysla o zróznicowanych wielkosciach i wymiarach przenoszonego obciazenia. Aby zapewnic idealne, powtarzalne ustawienie konstrukcji przylaczeniowej, przy kazdym otworze gwintowanym znajduje sie dodatkowy otwór pasowany, który pozwala zamocowac obciazenie uzytkowe za pomoca tulei centrujacych. Pasujace tuleje centrujace mozna znalezc w ofercie akcesoriów.
Przyłączenie silnika i napęd pasowy
Wieloczesciowa budowa modyfikacji silnika/przekladni pozwala stworzyc niezwykle elastyczny interfejs napedowy do montazu i przebudowy techniki napedowej. Opcjonalnie za pomoca napedu pasowego mozna obrócic zamontowany silnik o 180°, co znacznie skraca dlugosc calkowita. Naped odpowiednio dopasowany do posiadanej osi mozna skonfigurowac tutaj.
Taśma maskująca
Stalowa tasma ochronna zapobiega przenikaniu brudu i kurzu do wnetrza osi. Dodatkowo dzieki tasmie ochronnej mozliwe jest stosowanie osi w obszarach, w których pojawiaja sie ciala obce o duzych wymiarach, ostrych krawedziach lub wysokiej temperaturze. Listwy magnetyczne zintegrowane z profilem osi utrzymuja tasme pewnie na pozycji i zwiekszaja jej dzialanie uszczelniajace.
Podpora wrzeciona
W zastosowaniach, w których wystepuja dluga droga przemieszczania i duza predkosc, szybko osiagana jest krytyczna liczba obrotów sruby, dlatego niezbedne jest odpowiednie podparcie zapobiegajace unoszeniu sie sruby. W osie wrzecionowe HIWIN mozna wbudowac maks. trzy poruszajace sie razem ze sruba podpory osi z kazdej strony sanek. Umozliwia to prace na pelnych obrotach równiez przy duzym skoku.
Smarowanie
Z mysla o wygodnej konserwacji osi liniowej dla kazdego miejsca smarowania z osobna zamontowano gniazdo smarownicze z lewej i z prawej strony sanek. Zapewnia to optymalna dostepnosc i mozliwosc dosmarowania równiez w trudnych warunkach montazowych. Wiecej informacji na temat smarowania i konserwacji mozna znalezc w instrukcji montazu.
Skok wrzeciona
Dzieki wysokiej dokladnosci skoku i sztywnosci wbudowane mechanizmy srubowo-toczne HIWIN dbaja o precyzyjne pozycjonowanie. Dla kazdej wielkosci dostepne sa rózne skoki sruby, co pozwala optymalnie spelnic wymagania w zakresie sily posuwu i dynamiki.
Oznaczenie | Kategoria | Produkt | Wielkość | Język |
---|---|---|---|---|
Osie wrzecionowe HM-S, HT-S | Instrukcja montażu | Osie liniowe i systemy osi liniowych | 4 MB | |
Osie liniowe HM, HT, HB, HD | Formularz projektowy | Osie liniowe i systemy osi liniowych | 287 KB | |
Osie liniowe i systemy osi HX | Katalog | Osie liniowe i systemy osi liniowych | 13 MB |
Montaż krańcówki i ustawianie odstępu przełączania w osiach liniowych HIWIN
Krancówki lub dodatkowe przelaczniki referencyjne sa w osiach liniowych HIWIN szybko i prosto montowane i plynnie ustawiane. Odstep przelaczania do elementu tlumiacego mozna latwo ustawiac za pomoca szczelinomierza. Ten film wideo pokazuje, jak to sie robi. Zalecane narzedzie/srodek pomocniczy: Zestaw 6-katnych wkretaków katowych, szczelinomierz, przymiar, instrukcja montazu.
Wymiana taśmy ochronnej w module liniowym HM
Tasme ochronna w modulach liniowych HM firmy HIWIN mozna wymieniac szybko i prosto. Ten film wideo pokazuje, jak to sie robi. Zalecane narzedzie/srodek pomocniczy: - Zestaw 6-katnych wkretaków katowych, rekawice ochronne, marker niezmywalny, katownik, nozyce do blachy, niestrzepiaca sie scierka, instrukcja montazu.
HIWIN HX: Jedna rodzina osi – niezliczone możliwości
Innowacyjna konstrukcja, dwie konstrukcje, trzy rodzaje napedów i niezliczone mozliwosci. Elastyczny system osi HIWIN HX oferuje wlasciwe rozwiazanie dla Twoich pomyslów.